Sunday, October 19, 2008

UPM Convo + Arsenal Win

1 - UPM Convo ke 32

Hari sabtu semalam..adiiiiik aku yang bongsu aka yami aka acu telah pun digraduatekan oleh pro-cencelor UPM...dia ngaji kat UPM dulu Degree in Chemical (Education)..ala kire kuar nanti jadi cikgu kimia la..so kesinambungan darah cikgu dalam keluarge aku ni berterusanlah...kakak yg sulong ngajar jadi ustazah JaQaf...yg kedua - pun kakak gak- dulu pernah la ngajar sambilan pas abes belajar..tapi tak dapek plak KPLI so skang ni kije kerajaan..yg ketiga - kakak la gak- jadi cikgu biologi la plak...(ni la matepelajaran sains yg paling aku tak suke~byk kena ngapal yop)...graduate dr UPM gak...so last skali adik aku ni - perempuan gak-..pun jadi cikgu kimia...

Jadinye tinggal aku je la yang tak sangkut ngan aktiviti mengajar nih...tapi taktau la kemudian hari..jadi lecturer ke aku..hahaha mak aku dulu pun ustazah gak..ngajar Arab kat Sekolah Al-Ulum As-Syariah..dulu sekolah pondok ..la ni bawah kementerian dah...arwah bapak aku pun tak ketinggalan pernah ngajar gak...rasenye zaman arwah mude2 dulu la...erm...

Ceritanya adik aku ni kononnye nak ngikut la jejak langkah aku ngambik Kimia Industri..tapi oleh sebab kakak2 aku yg tigaorang tu dah kasi ceramah mantap..last2 dia amek gak pendidikan tapi kimia (yela nak ngalahkan aku la tu..hehehe)

So balik la semula pada hari kejadian semalam..kena plak sessi petang..huh aku dah riso hujan lebat je petang tu..so bile smapai ngan mak aku tu..aku bawak la payung paling besar skali dalam keta tu..dalam bonet myvi aku tu ade 6biji payung...3 drpnya aku songlap ngan maybank...(byk sgt berurusan bank ngan diorang-lagipun maybank ni kedekut sket..bagi payung je,,bagi la beg ke..duk abes duit beli bank bangkrap watpe..buduh betui..)

Tapi belum sampai 100 langkah kehadapan..hujan dah turun..rahmat...payung baru ni tak pernah bukak..so tgh aku bukak, angin plak kuat..payung tu jadi nguncup..ces...takpe2 pelan2...pastu baru ok..hehehe.so bejalan la kami pi dewan UPM -daif sungguh dewan tu dari dalamnye-..luar nampak la ok gak..hehehe sorry la dak2 upm..tapi memang betui la..dewan kat kampung aku lagi besau..hahaha

so masuk start pukul 2...kuar dekat pukul 6..dalam masa 4 jam tu..aku dok layan baca HIJAB sang Pecinta -yang baru dapat hasil dari pengepowan tahap gaban aku..tq miss ikah-...so sempat aku habiskan buku tu...(lain kali aku komen sket pasal buku cerita tuh)..bosan beb..dah la dok kat belakang ni..kursi plak takbest langsung..sakit badan aku...aku igt dapat la kursi cantik sket macam kat DEWAN ISKANDAR UTM tuh...

so pastu bergambarlah kitaorang akak mak aku n adik aku...tadi nak pi beli bunga tak sempat...dah hujan kan..yg family akak aku nih duk gi beraya dulu..so mase kuar tu belum smpai..tersesat smpai equine park - gara2 anak2 die duk bergaduh dalam keta-..so aku pi la beli bunga..cari yg kow2 a...sian plak tgk adik pegang skroll je..orang lain pegang bunga plak besar gabaq...dengan selambnye la aku beli bunga paling mahal kat situh..hahaha entah ye ntah tak mahal...kat bawah nanti aku tunjuk la bunga tu...

Tu la cerita memenatkan aku dari pagi semalam....malam tu plak nak layan arsenal vs everton plak...dah 2 game tak menang arsenal ni..riso plak aku...so tup-tup ade la membe ajak kuar jap..nak mintak tolong review presentation QIT grup die..(SBS-name kwn aku ni..dulu duk skali kije kat PMB..pastu cabut bile kapal nak karam..pi innovax...)..

boleh tahan gak presentation diorang punye group ni..aku duk nambah2 la sket + bagi cdgn soklan yg mungkin kena tanya..better be prepared beb..aku igt lagi truk kena Q&A session masa present project SIX SiGMA aku time kat PMB dulu..macam2 beb...korang kena sedia jawab ape yg korang prepare dalam setiap slide..same ade dari segi statisticalnye, logiknye, data-datanye....pepandai la sediakan jawapan utk soklan yg mungkin di tanya...kalau tak tanye..simpan je buat pekasam..hahaha

UPDATED: Mamat SBS ni punye grup menang jadi champion la..dapat RM 5K tu..huhu tahniah..leh la aku ngepow sekaki nanti..paling kurang EQ hotel..hahaha..tunggu ko din..


2- Kebangkitan Da Gunners

Arsenal memulakan permainan dengan strategi yang agak pelik.Ketiadaan Sagna di bek kanan diganti oleh Alex Song (DM). Agak menyulitkan buat Song kerna pertama kali bermain di posisi tersebut. Wenger meletakkan Eboue sebagai Wing Kanan dengan harapan dia dapat membantu Song dalam "denfense positional". Walaubagaimanapun tak sampai 9 minit, taktik AW nih dah backfired. Osman berjaya menjaringkan gol dari gerakan yang mudah. cess

Arsenal 0 everton 1

separuh masa pertama seterusnya arsenal cuba menyerang tapi gagal..RVP mensia-siakan 3 peluang dengan satu daripadanya berjaya diselamatkan oleh Howard. Para pemain kelihatan kurang kesefahaman...disjointed.

Kecederaan Toure telah menyebabkan TW14 dibawa masuk. Perubahan taktikal dengan meletakkan Song sebagai CB dan Eboue sebagai RB manakala TW14 sebagai RM telah merubah tempo permainan. Arsenal semakin garang mnyerang dan tak sampai 4 minit separuh masa kedua, Nasri berjaya menjaringkan gol penyamaan...perghhh..camtu playa arsenal..

Arsenal 1 Everton 1

arsenal terus menyerang dan mendapat gol kedua daripada RVP...sepatutnya dia dah mendapat hatrick jika tidak mensia-siakan peluang di separuh masa pertama. gol itu telah menyemarakkan semangat para pemain dan penyoong arsenal di emirates stadium...

Arsenal 2 Everton 1

akhirnya arsenal mendapat gol ke-3 daripada pemian bintang england TW14, hasil gerakan satu dua menarik anatara TW dan Diaby..rembatan silang masuk ke jaring dibawah kangkang Howard..hahaha kena sekupang..kuang..kuang..

Arsenal 3 Everton 1

Tahniah Arsenal...great comeback with great playing...but just in 2nd half only...time to rest and to catch-up RussiaBlue and American2red...tapi si setanmerah aka MANkayU pun dah makin rapat..Hull pun boleh tahan...harap Hull leh pukul lagi 3 team nih..hehehe

related pictures...

video tgh ngambik skroll..tak jelas langsung..



sebelum dapat bunga..senyuman plastik



lepas dapat bunga..senyuman plastik kuasa 8



selingan..raksaksa2 yang nyebabkan kakak aku tersesat...(muke raksaksa sebelum mengganas)



till tomorrow.....